055 Emmeline Pankhurst en de witte veren (zondag 11 juli 1915)

‘Als een van jullie ook maar een stap in deze cel durft te zetten, zal ik mij verdedigen’, had Emmeline Pankhurst voor de oorlog geroepen. Haar suffragettes trokken als een leger ten strijde voor vrouwenrechten, het algemeen kiesrecht bovenal. Maar in de oorlog eist Pankhurst het recht om in de oorlogseconomie te dienen op en laat zij witte veren uitdelen aan mannen die nog niet naar het front zijn afgereisd.

One thought on “055 Emmeline Pankhurst en de witte veren (zondag 11 juli 1915)

  1. Geachte Heer Tacken, Van harte gelukgewenst met Uw prachtige serie. Het is werkelijk bewonderenswaardig. Ik zou graag de hele serie op mijn iPod willen hebben. Ik heb nu kunnen downloaden de afl. 040 t/m 054.
    Van de eerste afleveringen kan ik, ze begrijp ik de 1e CD (007t/m 027) bestellen.Ik zie dat de 2e CD voor een deel mijn podcasts overlapt… Wat te doen?
    Wel wil ik in elk geval de 1e CD bestellen.
    Nog 1 vraag: nu ik me geabonneerd heb komen dan de volgende afleveringen vanzelf op mijn iTunes binnen?

Leave a Reply

